Frissítés dátuma: 2019. 12. 10.

Gépjármű kárbejelentés tájékoztató

A Groupama Biztosítónál mindent megteszünk, hogy a lehető leggyorsabban enyhíthessük ügyfeleink kárait.


Mi a teendő a káresemény bekövetkeztekor?

  CASCO szerződés esetén: A káreseményt 2 munkanapon belül be kell jelentenie társaságunk felé.

  KGFB (kötelező gépjármű felelősség-biztosítási) szerződés esetén: A káreseményt a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül be kell jelentenie társaságunk felé.

  Kárszakértő kollégánk a kárbejelentést követő 2 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy a kárfelvételhez időpontot és helyszínt egyeztessenek.


Kárbejelentés Groupama Biztosító




Kárbejelentési lehetőségek

Kárbejelentés online, kényelmesen, otthonról

Kárbejelentés az E-kárbejelentő alkalmazással

Kárbejelentés telefonon, TeleCenter: +36 1 467 3500

Kárbejelentés faxon: +36 1 462 3700

Kárbejelentés az Írjon nekünk szolgáltatásunkon keresztül

Kárbejelentés kijelölt ügyfélszolgálati irodáinkban

Kárbejelentés írásban, Levelezési cím: 1380 Budapest, Pf. 1049 

Kárbejelentés Javító partnereinknél



Javító partnereink


A gyors kárigény bejelentésére partnerszervizeinkben is lehetőséget kínálunk. Ezt a megoldást elsősorban azoknak az Ügyfeleinknek ajánljuk, akik sérült gépjárművüket a kiválasztott szervizben kívánják javíttatni. Kérjük, tekintse meg partnerszervizeink listáját és válassza ki az Önnek legmegfelelőbbet.


Javító Partner kereső



Hasznos tanácsok:


•  Javasoljuk, hogy minél előbb jelentse be a káreseményt.

•  Személyi sérüléses balesetnél minden esetben rendőrt kell hívni.

•  Ha Ön baleset részese, minden esetben a többi érintettel közösen kell kitölteni a Baleseti bejelentőt. Ha a felelősség kérdésében sikerült megállapodniuk, akkor a 14-es "megjegyzés" rovatba a vétkes járművezető a következő szöveget írja: "A baleset okozásáért a felelősségemet elismerem."

•  Ha vitás a felelősség kérdése megegyezhetnek, hogy rendőri közreműködést kérnek, de mindenképpen célszerű a szemtanuk adatainak rögzítése is.

•  Rendőri intézkedés esetén is ki kell tölteni a Kárbejelentő lapot.

•  Balesetnél a szétszóródott nagyobb alkatrészek (például lökhárító, index, hűtőrács stb.) összeszedése és megőrzése szükséges.

•  A baleset során sérült jármű állapotán ne változtasson.
•  A mozgásképtelen gépjárművet a kárbejelentést követően a tárolási helyén szemlézzük.


Milyen információkra lesz szükség minden esetben?


•  Káresemény időpontja,

•  Káresemény észlelésének időpontja,

•  Káresemény helyszíne,

•  Baleseti szituáció leírása,

•  Károsult gépjármű forgalmi rendszáma,

•  Károsult gépjármű típusa,

•  Károsult gépjármű forgalmi engedélyébe bejegyzett tulajdonos neve, lakcíme, telefonszáma,

•  Casco kár esetén a biztosítás kötvényszáma,

•  A károkozó gépjármű rendszáma (felelősségi kár esetén),

•  Rendőrségi intézkedés történt-e,
•  Kárfelvételhez a szemle Ön által kért helye.


Milyen dokumentumokra lesz szükség?


•  Casco esetén a Casco kötvényre vagy a biztosítási ajánlatra,

•  A folyamatos díjfizetés igazolásáról szóló bizonylatra,

•  Forgalmi engedélyre,

•  Törzskönyvre,

•  Tulajdonjog korlátozás vagy lízing esetén a finanszírozó nyilatkozatára a kártérítés kifizetéséről,

•  Kártérítési összeg felvételére jogosult banki adataira,

•  Balesetkor a gépjárművet vezető jogosítványának bemutatására,

•  A gépjármű tulajdonosának azonosító okmányának (személyazonosító igazolvány vagy érvényes útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély és lakcímkártya) bemutatására,

•  A gépjármű tulajdonosának lakcímnyilvántartó kártyájának bemutatására,

•  Rendőri intézkedés esetén a rendőrségi jegyzőkönyvre, később, ha rendelkezésre áll, a rendőrségi határozatra,

•  Lopás- és rongáláskár esetén a rendőrségi feljelentésre, később, ha rendelkezésre áll, a rendőrségi határozatra,

•  Helyszínen kitöltött Európai baleseti bejelentőre.

•  Gépjármű összes kulcsaira, távkapcsolójára,

•  Szervizkönyvre,

•  Lízing vagy hitelszerződés másolatára,

•  Faxon történő kárbejelentés esetén: a kárbejelentését a nap 24 órájában faxon is továbbíthatja Ügyfélszolgálatunknak. A fax kézhezvételét követően kárrendező munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot. A bejelentés mellé ilyenkor előzetesen kérjük csatolni: a kitöltött Kárbejelentő nyomtatványt, a baleset helyszínén kitöltött Baleseti bejelentőt, és a rendőrség által átadott dokumentációt.


 
Kérdése van? Segítünk! Telecenter 06 1 467 3500 Írjon nekünk! Kérje üzletkötőnket! Ügyfélszolgálat
kereső